Projekt på g

Så är det visst söndagkväll igen....
Det känns som om det har varit en rörig vecka men jag vet inte ...kanske en vanlig vecka ändå...
I måndags behövde jag stanna en stund extra på jobbet så det blev senare hämtning och en akut behov tankning av bil på vägen hem. Inget till kvällsmat så vi bestämde oss för en snabb utflykt till Ingelstad där det blev ett hopprep och en sparkcykelt till a och ett par skor till mannen. Å så stannade vi på max och åt på vägen hem, faktiskt en ganska mysig kväll med familjen i ösregnet!
I tisdags slutade ju a och jag tidigt och a hade önskat besök på pappans jobb så så blev det. Det blev även besök på komipsens jobb som flyttat sin firma till en lokal nära mannens jobb. De har även två hundar som var där så a tyckte det var kul. Sen köpte vi bullar på vägen hem och så kom mormor och morfar med kusin s på en fika.
I onsdags var det dax för dans igen och i torsdags skulle vi simma men så blev de inte. De ringde på fm från a's fsk och sa att hon var lite hängig, ingen feber men snor och dåligt humör...M fick hämta henne för vi var i skogen och så åkte han tillbaka till jobbet när jag slutade vid två. På kvällen var jag på föräldramöte på a's fsk. Det var inget större fel på henne på kvällen, snorig men inte värre än andra barn tror jag .... I alla fall finns ju världens snällaste mormor och morfar som kunde ha a på fredagen så slapp hon fsk.Jag skjutade ut henne till dem på landet på morgonen och hämtade henne på kvällen igen. Tack snälla ni! När jag frågade henne om hon haft roligt på landet svarade hon - ja det var så skönt! Så hon hade nog en bra dag .-)
Lördag fm spenderade faktiskt jag på stan med bästa c, längesen både att vi sågs och att jag gick på stan! Lite shopping blev det, en hel del på Lindex, vilket kanske inte är världens roligaste ställe men bra kläder att ha på mitt jobb, vardags som inte är för dyra. Lite toppar, en tunika och ett par baggyjeans blev det. Försökte låta bli att handla till a men kunde inte låta bli att chansa på ett par vinterkängor som såldes till halva priset, hoppas de passar nästa vinter och att jag minns att jag köpt dom...Vi avslutade shoppingen med god lunch på Enjoy.
Under fredagen och lördagen har en bygggnadsställning vuxit upp runt vårt hus så nu har projekt byta vindskivor och måla hus startat....Det vi egentligen behövde göra var att byta vindskivor men när vi ändå har ställning får det bli målat oxå. Här inne har mannen även hållt på att måla tak och väggar i den lilla hallen vid toan och tvättstugan där nere denna vecka. Nya dörrar har vi köpt som ska in när målningen är klar. Trots att det bara är ett litet område som "renoveras" så blir det stök överallt tycker jag....Tur att vi inte köpte ett hus från tidigt 1900-tal med total renovering för då hade jag nog blivit knäpp....
 
En liten penseé kruka till fick det bli idag...valde några penseér som är lite krusiga i kanterna...
 
 
Den har jag levererat bredvid någon annans dörr, hos några som verkligen förtjänar den.
Men när man lämnar en blomma vid någons dörr så vill man ju att det kanske ska finnas någon typ av budskap så när jag inte orkade åka till någon affär och leta improviserade jag lite....
 
 
Puss & Tack gjord av en bakform i aluminium...
 
 
Så blev det en Välkommen till min egen kruka av bara farten...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0