Vardagsliv light

Jag har börjat jobba denna vecka men a och M har varit lediga så de börjar båda två imorgon! Det har varit som att ha lättvarianten av vardagslivet denna vecka.....Lite barn på jobbet och skönt att inte behöva hämta eller lämna a utan bara åka direkt hem och så är familjen redan hemma . M och a har passat på att fixa lite ärenden så att vi slipper det när det drar igång på allvar igen. I tisdags klippte a håret och i torsdags var det tandläkarbesök. Båda två gick bra! Det är så skönt att höra att tänderna ser bra ut tycker jag. tandläkaren var nöjd med borstningen oxå, det är ju med skönt eftersom a inte älskar att borsta tänderna :-) Hon fick en ny eltandborste med Musse pigg på oxå och den gillar hon. I tisdags kom farfar på besök oxå, och onsdagen spenderade de alla tre på djurparken. De dagar jag slutat tidigt denna vecka (tis och tors) passade jag på att ta en liten joggingrunda med. Jag har ju egentligen jobbat mera timmar denna vecka än jag brukar men det har varit så lugnt så det har knappt kännts....
I fredags var jag ändå ganska trött när jag kom hem efter första veckans jobb. Vi tog en lugn grillkväll!
I lördagskväll var vi hos vännen L som fyller år imorgon. Vi bjöds på god buffé och trevligt sällskap. Mysigt!
I morse blev det ett varv på min runda igen (i regnet). Har ju hunnit med tre gånger denna vecka men inser ju redan nu att nästa vecka kan det bli svårt att ens få ihop en....Mycket på M's jobb och sen åker han till småland på torsdagkväll för att gå på begravning på fredagen :-( Jag borde nog ha följt med men det är en viktig dag för oss på jobbet med tanke på alla förändrningar som kommer att ske den närmaste månaden.
 
En sak är i alla fall säker, du vet inte vad som väntar dig bakom hörnet! Ta tillvara på det goda ni har!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0