December & 1 : advent

Japp, nu har vi tagit oss igenom November och ut i December....men man kan ju undra när man tittar ut...idag bjöds vi på 8 plusgrader och regn......ikväll har dock temperaturen fallit och det pratas om snö till fredag här i öst...
I tisdags hade vi 1:a jour på a's fsk och givtevis blev vi inringda....jag tror att vi har "sluppit" 2 ggr av alla våra jour tillfällen sen a började på fsk i jan 2011....ja ja, det blev en kortare dag än beräknat där så a fick följa med till mitt jobb så att jag kunde avsluta min arbetsdag där.
I torsdags var jag på skyddsombudsutbildning hela dagen och m åkte till essen. Faster s hämtade a och åkte på simskola, tack tack. På fredag morgonen lämnade jag a hos min mamma och pappa istället för på fsk så fick hon följa med dem ut till landet. När jag jobbat klart på fredagen åkte även jag ut. På lördagen gick jag och pappa på granjakt och vi hittade en riktigt snygg gran i år!!! Jag brukar iofs bli nöjd, den fulaste granen vi haft var när det redan till 1:a advent låg massor med snö och vi var tvungna att köpa en....Jag högg även 4 små granar som står i krukorna utanför köksfönstret men jag har inte hunnit dekorera dem än....bilder får komma lite senare. I alla fall hade jag lilla toyotan full med fem granar när a och jag åkte hemår på lördag em. M kom hem på em och jag passade på att sticka ut på joggingtur så fort han kom för att hinna innan mörkret. Det var då två och en halv vecka sen jag sprang senast pga av envist snor och ont i halsen typ varannan dag...Det kändes riktigt skönt i alla fall. Sen blev det grillkväll då jag passat på att köpa gott kött på anderssons när jag passerade söderköping. Söndag blev handling, tvätt städ och plugg. Jag passade även på att ta en massage och solning hos s och j och a passade på att leka med s. Sen firade vi första advent, tände ljus och tittade på julkalendern på tv.
I måndags jobbade jag em hemma och gjorde scheman till våren och sen skrev jag prov igen men kände mig lite osäker och fick nöja mig med ett C i betyg denna gång....ja ja bara att ta nya tag jag har ju två block kvar på kursen. När jag kom hem från mitt prov åkte m tillbaka till jobbet och kom hem vid halv två tiden på natten....En joggingtur klämdes in emellan nånstans oxå...
Nu har mannen åkt igen, denna gång till ungern. Imorse åkte de, vid fem nån gång.....ostörd sömn är en bristvara i detta hus kan man säga....:/
Insåg i måndags att det bara är tre veckor till jul och lucia nästa vecka.....hjälp.....jag har ju så mycket juligt och pyssligt jag vill hinna mellan jobb och kurser och läsande....
 
 
Adventsfotografering enligt tradition....1:a ljuset
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0