En långdragen reklamation ....

Vips så har en hel vecka gått, igen! Senaste dygnet har det snöat, snöat, snöat, snöat och snöat.......så nu har vi massor av snö igen....vet inte om jag gillar det riktigt, det var ju fina skridskoisar innan det kom snö igen....
 
För längesen köpte vi en ny soffa på det stora kända möbelvaruhuset, säljaren lovade att vår valda klädsel skulle kunna tvättas i 60 grader i maskin. När vi sen haft soffan ett tag och vi tyckte att det var dax att tvätta en av kuddarna och vi klär av den för att upptäcka att det står kemtvätt på lappen .....grrr....så vi presenterade vårt ärende nästa gång vi var i varuhuset och de lovade att kolla upp saken och återkomma, de återkom fär att säga att de inte hade något svar än,  sen hörde vi inget mer. Så nästa gång vi var där igen, efter att det gått ytterligare några månader frågade vi igen och då fick vi svaret att vår klädsel inte går att tvätta i maskinen , men att vi fick byta den till en annan. Så hem igen, men givetvis hittade vi inte kvittot....bara distrubitionslistan...surt tänkte vi och bet i det sura äpplet att vi fick ha kvar vår klädsel. Men så i måndags blev jag uppringd och de undrade hur det gått för oss i ärendet och jag fick ju surt erkänna att vi inte hittade kvittot...men vi blev lovade att det skulle räcka med distrubitionslistan som vi hade men att vi borde komma och byta den ganska snart eftersom denna reklamation hållt på i nästan ett år.....Så i tisdags ryckte snälla faster in och lekte med a efter jobbet och m och jag gasade fram och tillbaka till lkpg och bytte vår klädsel. När jag sedan skulle klä på soffan på kvällen var dragkedjan på en av kuddarna sönder så reklamationen är inte över än....nu väntar vi på att en ny klädsel ska skickas hit så att vi kan byta till kuddarna och skicka tillbaka de som var trasiga....long story kan man säga .....
 
I onsdags skulle pappa m iväg igen, denna gång bara en inrikesresa till sthlm. Farmor kom upp med tåget och mötte upp oss när jag hämtade a på fsk och följde med oss hem. Sen har a varit ledig med farmor tors-fre och de har lekt massor. M kom hem på torsdagen igen men farmor stannade till lördagen då farfar kom och hämtade henne. Så denna gång var det farmor som fick bo i en kappsäck när m var borta men jag hoppas och tror att hon har haft lite kul i alla fall !
 
Förutom att skotta idag har vi städat och slappat idag. a har varit väldigt trött idag så vi får väl se om det bara är trötthet eller om det är någon bacill på g.....Mormor och morfar kom förbi på en liten fika på em oxå.
 
För övrigt är a inne i en jättetrots period och det blir bråk om det mesta känns det som :-( speciellt att borsta tänderna och tvätta håret å så......dessutom är det extra mycket mammigt som det brukar vara när m har varit borta, värsta utbrottet kommer om hon vill att jag ska göra något istället för pappa och jag säger nej......Just nu pågår ett tvätta håret utbrott bakom mig så jag tror att jag ska bidra med min hjälp.....
hörs....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0