Öland


 
Oj oj, det blev visst lite semester här på bloggen oxå...det var inte riktigt tanken, hade tänkt att tömma kameran och titta in här lite emellan svängarna hit och dit men så blevdet visst inte...
 
Dagen efter a's födelsedag packade vi in oss i bilen och drog till Öland. Denna gång en kortare tur än förra året men mot en större stuga....förra årets var ju faktiskt minimal....
 
Nu hade vi hyrt stuga från några bekanta bara ons-sön. På onsdagen när vi kom ner drog det ihop sig till regn och det blev mycket vind runt knutarna på natten. Men vi hann i alla fall kolla in stranden innan det dåliga vädret kom, stranden som bara var 5 min promenad från stugan som ändå inte låg på en camping utan i ett vanligt stugområde i böda bukten.
Torsdagen bjöd på fortsatt mycket vind så den dagen åkte vi runt lite. Det blev en sväng till Neptuni åkrar....blåååsigt och vääääldigt kallt men lite häftigt att kolla på de när de stora vågorna bröt mot de platta stenplatåerna som går ut i havet där.
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi till Ölands norra udde.
 
 
a spanar ut mot havet med en reslig herre som tornar upp sig i bakgrunden...
 
 
Förra året när vi var här fanns några såna här torn på stranden nu var det hundratals....
Sen åkte vi till Byxelkrok och åt lunch och strosade runt lite i de små fiskbodarna och handlade lite fisk och bara hade det mysigt.
 
Resten av dagarna på Öland spenderades med strandhäng, för resten av veckan bjöd på strålande sol och sommarväder :-)
 
På lördag em kom min syster med familj för de skulle byta av oss och hyra stugan kommande vecka. På söndag em packade vi in oss i bilen igen för att lämna Öland och köra en bit norrut igen. På vägen stannade vi och fikade hos några kompisar och kollade in deras sommastuga på Öland. Sen ville jag till paradisverkstaden men jag fick nöja mig med outleten, hade velat båda men klockan gick och vi hade en bit i bil framför oss....
Nästa gång måste jag få komma dit i alla fall :-)
 
Denna Ölandssemester blev inte alls en fotosemester som förra gången, lite synd kanske men men....Det blev ju desto mera sol och strand än sist !!!
 
 
 
Min blivande sommar stuga ...;) ha, ha...var ju tvungen att åka tillbaka till Högby fyr...så fint där!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0