En helt underbar semestervecka!!

Oj vilken härlig ledig vecka a och jag haft! Riktigt fint väder, en helt underbar sommarvecka!
I måndags åkte vi med c och e till djurparken igen....men denna dag var vi bara i kulmården och lekte i den jättestora klätterställningen, det är det som är lyxet med att ha årskort :-)
 
I tisdags sorterade jag massor med kläder som a hade när hon var liten och två stora kassar har lämnats till en familj med en lite mindre tjej så får vi se vad de vill ha av det...
Sen en snabb minigolfspremiär vid lindö småbåtshamn ihop med a's fsk kompis. a hade inte provat att spela innan men tyckte det var kul även om de två små tjejerna spelade på sitt sätt. Sen direkt till Abborreberg för en "photoshoot" . Jag hade lovat att fota vännernas son så vi mötte upp dem där. a fick hänga på eftersom de känner varandra. Det dyker upp ett eget inlägg med lite bilder från detta snart....
 
Sen blev det onsdag och a och jag packade in en himla massa grejer i lilla röda bilen och flyttade till landet för resten av veckan. Superhärligt väder, bad och lek på stranden, en tur med båten och så himla skönt bara!! a hittade en ny kompis oxå, på andra sidan häcken av mormor och morfars hus bor en familj med en son som blir fem i höst. De lekte massor och hade kul och ville gå och leka flera gånger. Kul att a hittat en sommarkompis, det hade jag ju själv när jag var både liten och tonåring.
 
a sitter uppe i äppleträdet på landet
 
Å så har det ju varit midsommarvecka denna vecka oxå! På torsdag em kom pappa m ut till oss och på fredagen firade vi midsommar, det får bli ett eget inlägg med från midsommar oxå snart...
Lördagen tog vi det lugnt och systern med familj kom oxå ut och på kvällen la vi nät. Så imorse (idag söndag) vittjade vi näten, ingen vidare fångst, två strömmingar och en gädda, men det var i alla fall mysigt och vi såg havsörnen på nära håll.
 
me in action....
 
 
a och jag i båten
Sen packade vi ihop alla våra saker och åkte hem, innan alla andra så vi slapp stå i kö! Väl hemma fanns en del att fixa med efttersom vi slappat i skärgården nästan en hel vecka! Har i alla fall klippt gräset och klippt bort lite döda grenar, badat i poolen - äntligen efter målningen och grillat.
 
Åh vad skönt att vara ledig.....jag tror inte jag jobbar imorgon heller :-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0