En lite kortare vecka..

Eftersom jag var ledig i måndags blev det ju en liten kortare vecka denna vecka....
Onsdagkväll var pappa m iväg och torsdagkväll var jag på jobbet för då hade vi intervjuer. När man tänker efter så har det hänt så mycket på mindre än en månad! Inte undra på att man känner sig lite slut ibland! Det var den 31 maj vi fyra kollegor satt i solen på Saltå kvarn och fikade när vi fick beskedet via telefon att den femte av oss som ej var med denna dag hade bestämt sig för att gå vidare och sagt upp sig. Sen har allt gått så snabbt och varit mycket intensivt! Personen som skulle sluta hade mkt gammal semester och komp och jobbade bara en vecka efter uppsägningen. Sen har vi jobbat på för att få ut annonser och göra reklam för tjänsten plus för att täcka tiderna på jobbet. Men så i fredags blev det klart, den vi alla fyra ville ha från intervjuerna tackade ja!! Desstuom är detta min gamla kollega som jag hade så roligt med när jag jobbade kommunalt och som jag tycker så mycket om!! Jag är sååå glad!! Tjoho! Hon bor i smedby så när pappa m var på bråvalla festival på fredagkvällen cyklade a och jag ner till min gamla/nya kollega och skålade med bubbel för kommande höst!! Värt att fira, inte sant!!??
 
Lördag fm blev det städning och mannen var trött , en liten joggingtur för mig och under den såg jag något som väckte mina tankar och som snabbt blev en fotoidé....
Lördag kvällen blev a och jag ensamma igen när pappan åkte ut till bråvalla igen. Tur att någon av oss gick, sveriges största festival tio minuter bort och jag är inte där....:-( Men helt ärligt var det band mer i mannens smak oxå. Vi hoppas kunna gå tillsammans nästa år istället !!
 
Idag har vi haft en bara ta det lugnt dag! Det känns som att det var jättelängesen....vi har struntat i nästan alla måsten och solat och badat och grillat och tagit det lugnt. Själv kände jag att jag verkligen behövde vila mig i solstolen och ladda upp igen efter denna intensiva period!
 
Men en liten fotorunda blev det till kvällen.....även om lilla a inte hade med sig det stora tålamodet....några bilder blev det, de får bli ett eget inlägg här...
 
Förresten, det är så roligt att få kommentarer här...Nu har jag fått flera kommentarer via fotoutmaningen oxå, snälla, positiva kommentarer från folk jag inte alls känner....jag blir helt glad :-)
 
Ja, nu kör vi en vecka kvar till semester !! (a har redan gått på semester och ser nu fram emot en vecka med sin faster! - Åh vilken lycka, S kommer till mitt hus imorgon !! )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0