Juni!!

Nu är det redan juni och sommar enligt kalendern!
Tufft och energikrävande med en mycket ansträngd stämning på jobbet, det här har nog varit den jobbigaste veckan nånsin tror jag....
Mycket på gång oxå och mycket att hålla ordning på och att komma ihåg.
I onsdags skulle vi på heldagsutflykt med jobbet, dagen bjöd på ihållande ösregn så det blev en halvdagsutflykt med matsäck inne på golvet. Men men ...
I torsdags skulle a på utflykt hela dagen med sin fsk så det var bara att packa matsäck en dag till...De fick i alla fall fint väder och det var en trött tjej jag hämtade vid svensksundsviken vid fyra på em. Jag fick lite håltimme efter jobbet innan jag skulle hämta henne. Passade på att fixa några ärenden på stan och hade tänkt att lämna ett nytt blodprov men så blev det icke, för det fick man minnsann bara göra innan kl 12....
Efter utflykten var det snabbt hem och få i a lite mat sen hoppade vi upp på cyklarna och cyklade ner till ica smedby alla tre där det denna kväll var dags för cirkus! Det var cirkus olympia vilket är en ganska liten cirkus men det var lagom för a. Tyvärr var hon ju lite trött efter utflykten men hon var nöjd ändå. En ballong som ser ut som en häst och en grej som snurrar och lyser kom med hem oxå.
Som tur var var ju a ledig med m på fredagen eftersom a's fsk var stängd på fredagen. För mig var det bara att släpa sig upp tidigt för en tur till Sthlm med jobbet. Ett mycket bra, trevligt och inspirerande studiebesök på fm. Sen åkte vi till skärholmen köpcentrum och åt god lunch på jensens boefhaus och fick parkeringsböter...sen vidare hemåt. Vi stannade även vid saltå kvarn och fikade och njöt av det härliga vädret. Där såg vi Per Morberg och vi fick ett telefonsamtal som kommer att ändra en hel del på jobbet framöver.Den tid som blir kvar innan semestern blir nog tuff men ialla fall på ett positivare sätt tror jag! Allt flöt på, vi fastnade inte i några sthlms köer och hittade dit vi skulle.
Väl hemma blev det grill med s och j men jag var lite osocial och la mig med a, såå himla trött efter denna vecka!
Så ledig och lördag, nagelfix på fm och sen en sväng till mirum där a fick nya stölvar och ett par sandaler. Sen städning och fix hemma. Jag var jättehes och hade nästan ingen röst alls på hela dagen.
Idag bestämde jag mig för att a och jag skulle till landet. Så vi åkte i morse och lämnade m hemma med husarbetet...Vi fick en kanon dag, en riktig sommardag. Morgonens moln försvann och det sprack upp till en riktigt sommardag!
Vi tog premiärturen med båten! Vi åkte till ettersundet och fiskade strömming. Det blev väl ett nittiotal på typ en kvart! Det är så kul att fiska strömming!
 
 
 
Det blev till och med ett premiärbad för mig. Ett dopp från stegen i aktern på båten. Det var faktiskt 19 grader i vattnet.
 
 
a badade benen hemma vid bryggan.
 
Sen hem igen och grilla lite. Nu är det dags att plocka iordning allt till nya veckan sätter fart imorgon.
Det blir i alla fall en kort arbetsvecka för mig och a!
 
 
 
Lite rost vid vår brygga...rost får så fin färg i solen tycker jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0