Långledighet med högsommarvärme

 
Som sagt, så skönt och välbehövligt med en extra lång helg !!
Farmor och farfar kom upp för att se a's sommaravslutning och farmor stannade kvar till fredag fm. Så på torsdagen lekte a med farmor och jag fixade lite här hemma och mannen, ja gissa vad han gjorde....just det- målade!! Nu är vi så trötta på husmålning i denna familj så det är inte klokt, men nu börjar vi i alla fall se ljuset i tunneln....
På fredagmorgonen packade jag och a in oss i bilen och drog till landet. Vi lämnade kvar pappan med allt målande...som tur var fick han sällskap och hjälp av snälla j både fredagen och lördagen.
Jag och a njöt på landet med riktigt högsommarvärme, lek på stranden och bad i två dagar och liten båttur.
 
 
Lek på stranden
håva från bryggan
 
a spanar ut över havet...
 
en evighetssymbol vid bryggan
 
Massor med lupiner som blommar för fullt ...
 
kaprifol, nästan det enda jag saknar i min egen trädgård!
 
a ville aldrig sluta bada i det 20 gradiga vattnet så på lördag em fick jag släpa upp henne och stoppa henne i billen och åka hem ...
 
Idag har vi inte fått så mycket gjort, alla är trötta och vädret lite ostadigt. Vi verkar vara inne i någon gå sönder period, frysen har krånglat så imorgon måste vi ringa reparatör och igår när jag skulle sätta i gång datorn checkade den ut :/ Så nu lånar jag mannens jobbdator lite och så hoppas vi att vi kan få hjälp med andra datorn i veckan och hoppas att något av hårddisken går att rädda!!!
 
Nu blir det mycket jobb i kommande vecka, men sen en vecka ledigt för mig och a och så midsommar oxå! Tiden springer och nu är ju faktiskt den sommar jag längtat så mycket efter här, måste försöka fånga den och njuta oxå!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0