Midsommarafton!

Ingen midsommarafton utan krans i håret! Så det så! Alltså började morgonen med en plocka blommor promenad. Jag, a , mamma och mannen plockade så många blommor vi orkade.  Å förresten så ska det vara plockade vilda sommarblommor, inte blommor från trädgården eller från blomsterhandeln ! Bara så ni vet!!
Sen band jag kransar till mig och a och klädde ett diadem med blommor till mamma medans a lekte med sin nyfunne vän på andra sidan häcken.
Att binda kransar tar en liten stund så ungefär när jag var klar var det dax för sillunch, för de som äter sill :-) Det blev en massa gott att välja på även till mig. Jag brukar alltid göra en skagentårta, det hade jag gjort nu med och så fanns det ju så klart potatis och gräddfil och så lite olika skinkor. Och så klart min hemmagjorda salvia & limesnaps!
Dagen bjöd på lite ostadigt väder och mycket vind men uppehåll tills precis innan kl tre när dansen kring stången började...men det blev bara en kort skur som tur var. Sen klarnade det upp men var fortfarande blåsigt så det var ganska kallt....
Efter lite jordgubbstårta med bara egenodlade jordgubbar både på och inuti gick vi ner till dansen.
a tycker det är roligt och dansade med m !
 
 

Sen ville hon prova alla lekar! Boll i hink, kasta ringar, kasta pil och skjuta straffar med fotboll. I fotbollen satte hon tre av tre straffar och kom etta i åldern 0-6 år, bra va?? Glad a fick gå fram till prisbordet och välja vinst! Hon kom även trea i att kasta ringar så det blev två priser. Hon valde ett skrivset med lite pennor, pennskrin och block mm och en stor vattenpistol.
 
 
 
 
Världens finaste midsommartjej !!
 
Sen gick vi upp till huset och hade det bara gott. Till kvällen blev det grillat med potatissallad.
Så går det till att fira midsommar i paradiset ! Lugnt, mysigt och lagom liksom :-)
 
 
Tre generationer med blommor i håret !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0