Pettson & Findus på Julita gård

Nä jag jobbade inte i måndags heller !! fast det var planerat innan och inte bara för att jag inte hade lust :)
I alla fall åkte jag och min syster med barnen till Julita gård och hälsade på Pettson & Findus. Jättemysigt! Måste verkligen rekommendera det! Pettson och findus hittade på lekar med barnen, kurragömma, dragkamp och gå på lina mm. Det var muckelrunda när barnen fick vara med och leta efter mucklor som gömt sig. Pettson visade och berättade om sitt grönsaksland och barnen fick vara med och mata fåren och hönsen. Det var inte så mycket folk heller så det var alldeles lagom. a tyckte mycket om katten Findus och ville följa med henne/honom hela tiden.
 
a går på lina med findus
 
lyssnar när Pettson spelar och sjunger
 
 
Hela Julita trädgård var väldigt fin och mysig. Det fanns mer att se än det vi orkade med men jag ville ju gärna se pionträdgården och den var nära pettsongården som tur var!
 
 
Innan hemfärd inhandlades en liten gosedjurs Findus till a som hon haft med överallt sen dess!
 
Helr klart en lyckad utflykt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0