Det rullar på ....

Vardagslivet rullar på här! Många dagar känns det som att m och jag bara möts i dörren för att få ihop det med jobb och möten osv ...
I måndags kväll hade jag i alla fall en liten stunds avkoppling hos c frisör. En klippning var det dags för denna gång. I tisdags kom s hit efter sitt jobb och vi varvades med att jogga rundan och vara med a och vi hann precis båda två innan det vart kolmörkt ....skönt att ha det avklarat innan det är dags att laga kvällsmat osv ...
I onsdags kväll var det föräldramöte på a's fsk....inget nytt för mig precis, hade nog klarat mig utan men det vet man ju aldrig innan och det väckte förhoppningsvis lite mer tankar hos de föräldrar som inte är pedagoger ....
I torsdags var det dags för simskola igen. Jag var inte laddad alls, kände mig förkyld och hade ont i huvet , a hade inte lust ville inte åka dit och ville inte göra nåt när vi väl var i. Jag var inte alls en bra mamma , kände att jag vara blev arg och hon blev ledsen och det blev inte en bra dag :( väl hemma igen skulle vi baka vilket resulterade i kolasmet på golvet och ett kraschat glas.... Behöver jag säga att det här var ingen bra dag .... Gick och la mig fylld med negativ energi ....
Fredagen blev i alla fall bättre och vi hade fredagsmys med hemmagjord pizza. På lördagsmorgonen åkte m och köpte några plankor och runt lunch åkte jag till c och fixade mina naglar. Sen lämnade vi a hos faster s medan vi åkte till Ikea . Där var vi inte på något vis ensamma och vi gjorde bara det vi skulle så effektivt som möjligt! Helt klart rätt beslut att inte ta med a denna gång ! Hon hade istället haft lördagsmys med sin faster och gått på stan och shoppat pyssel och fikat. Tack snälla faster s som tar dig så mycket tid för vår lilla tjej! 
Söndag - städdag på a's fsk. Inte jättekul men men ... M och a fick handla mat och gå på dans under tiden. Sen hem och städa lite hemma oxå och sen iväg till min syster. Nämligen dags för den traditionsenliga Elisabeth middagen ! Eftersom jag, mamma, min syster och a alla heter Elisabeth i andra namn så firar vi det ihop. Männen står för middagen denna dag.  I år hade m förrätt och serverade tre olika små mumsbitar, en skinkrulle, en kräftröra på bröd och ett parmaknyte. Alla tre var goda . Sen var det huvudrätt som var min pappas tur i år. Han serverade gös och mos gratinerat i ugn! Mums. Sen systerns man som hade fixat med efterrätten , en paj i portionsform med bär och maränglock. Alltihop mycket gott och väldigt mätt blev man! Trevlig tradition ! Tack alla tre männen för årets upplaga ! 
Nu är det faktiskt bara två veckor kvar till advent och i år längtar jag till allt julmys och pysslande och fixande ... Lite har jag faktiskt börjat med redan ... En del saker tar ju längre tid att göra och en hel del idéer snurrar i huvet oxå, vi får se hur mycket som det finns tid att förverkliga ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0