November

November är här....det är ju betydligt varmare än vad det brukar vara så här års och vinterdäcken har inte kommit på förrän denna vecka....hittills har jag bara behövt skrapa rutan på morgonen två gånger denna höst...Men mörkt och färglöst som november är det i alla fall.
I måndags stängde a's fsk tidigt och hon blev hämtad av mormor och morfar. Tack för hjälpen! Tisdag kvällen hände nog inget speciellt tror jag inte.....I onsdags åkte vi efter fsk hem till f och lekte och sen direkt till frisören och klippte a, välbehövligt...luggen var låååånngg. Sen kom S och vi tog en joggingtur, mörkt värre kan man säga, men vi tog oss i alla fall runt på min vanliga runda om än något saktare än vanligt. Torsdag kväll jobbade jag - föräldra möte. I fredags hade vi jättelite barn på jobbet och jag kunde sluta en ganska bra stund tidigare. Det passade bra för då kunde vi plocka ihop lite till vår landet tripp och sen kom beställd fönsterputsare och putsade våra fönster! Vilken tur att lördagen bjöd på ösregn på de rena fönstren, men de är ialla fall renare än innan :-)
Så när m kom hem åkte vi till landet. Morfar hade lagt i näten under dagen så på lördagmorgonen kunde vi följa med och ta upp dem. Det blev 7 gös och 2 abborrar.
 
 
 
Novemers färgskala med sparsamt med ljus mitt på dagen....
 
 
 
Som tur var hann vi klart innan regnet kom in. Efter fiske blev det liten joggingtur och skön bastu! Sen hem igen. Idag har a haft f här och de har lekt på fm. Jag passade på att handla och m dammsugade under tiden. Sen tog vi tjejerna till dansen och nu står en pulles pork på spisen....vi får se hur det blir....
Nu återstår endast söndag em av denna vecka...Fars dag och allt :-) Grattis alla pappor!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0