Fotoutmaning vänner emellan - spegelbild

Även den stad man känner så väl kan har en hel del spännande, bortglömda och för mig outforskade platser...
Karlsro var en sådan och dit valde jag att åka för att fota till denna fotoutmaningen! Temat denna gång var ju spegelbild
 
 
 
 
 
 
Här är ju en massa spegelbilder i vattnet men även spegelbilder från en svunnen tid....Vilket spännande och faktiskt vackert ställe..Här ligger flera gamla vrak, alldeles stilla, från en annan tid liksom...Där fanns även en stor röd plåtbåt av någotslag med landgången ute, mkt lockande att smyga ombord och kika, men det fanns folk i byggnaderna runtomkring och så är det väl lite osäkert kan jag tänka....Jag älskar såna här bortglömda förfallna ställen...
När jag tittade på bilderna när jag kom hem såg jag att i fören på den vita båten står det Legend, det kunde jag inte se med blotta ögat när vi var där...
Vi blev ju mera nyfikna och googlade....
M/s Legend var ett ångfartyg som byggdes 1906. Sen har hon seglat i Finland, där hon byggdes och runt Åland. Där kördes det lunchkryssningar och bröllopskryssningar mm. Hon hade tre restauranger och en dansbana på akterdäck.  1995 köptes hon till Norrköping men behövde mer renoveringen än väntat och julen 1996 sjönk hon på plats vid Karlsros varv och där hittar man henne fortfarande. En spegling av en svunnen tid....
 
 
 
Lillskrutta fick posera lite med det tjusiga vraket i bakgrunden oxå :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Floweroffame

Så fin tolkning och fina bilder Kram Pernilla

2013-09-02 @ 07:36:11
URL: http://Floweroffame.blogspot.se
Postat av: Åse

så vackert, kan tänka att det är spännande att strosa omkring där. Ha en fin måndag.

2013-09-02 @ 09:38:54
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Edith och Jag

Vilket spännande ställe! Finfina spegelbilder :)
Kram Maria

2013-09-02 @ 19:58:44
URL: http://www.edithochjag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0