Vardag igen!

Nu är verkligen vardagen igång igen!
Förra söndagen bakade jag ett bakexperiment kan man säga .... Regnbågstårta , ett recept ur min nya bok Limonlinos tårtor. Vet inte om jag lyckades faktiskt .... Den blev i alla fall snygg men ingen smaksensation .. Nästa gång får det bli ett annat recept men för att baka tårta behöver man ju en anledning liksom ... Vi tre kan ju inte bara käka tårta vareviga helg ....
Smeten delad i fem och färgade med pastafärg. 
Alla fem bottnar
Montering med vaniljsirap och marängfrosting emellan.
Marängfrosting utanpå
Resultatet när man skar den.
Under söndagen stog även en pulled pork i ugnen. Provade ett annat recept än sist och det här blev väldigt gott!!! Kommer att göras igen, garanterat!!
På måndagen var det ju röd dag och vi var lediga. På fm kom a's förskolekompis och lekte och på em åkte vi till min mammas syster för att träffa henne, mina kusiner och min mormor. Hela min familj kom oxå dit. Det var ju trevligt till en början men jag fick huvudvärk , m blev allergisk mot katterna och kusin s kräktes så sällskapet upplöstes lite snabbt :/ 
På tisdagen var a's fsk stängd så hon och jag var lediga och var hemma och mös! Mannen startade första arbetsdagen med övertid. På torsdagkvällen hade han även kickoff och jobbade kväll då med. På fredag em hade a bjudit hit faster för lek efter fsk så då passade jag på att köra racet på mirum och uträtta ärenden. Helgen har varit lugn. Vi har plockat ner alla julgrejer och kastat ut granen. Städat , handlat och tagit en liten joggingrunda. 
Igår började det snöa så nu är det vitt utanför . Kom ju lite snö andra advent men den försvann ju snabbt och efter det har det inte varit snö här förrän nu alltså. 
Nästa vecka blir en hel arbetsvecka mot denna veckas tredagars. Jag blev ju helt slut på det .... Pust hur ska detta gå ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0