Korta och intensiva veckor

Sista spurten på maj och starten på juni har bjudit på korta arbetsveckor.
Först bara tre arbetsdagar och sen långhelg, kristi himmelsfärd. Tisdagen var utflyktsdag med jobbet och vi åkte buss med alla barnen till skogen och var borta hela dagen. Allt gick bra och det var kul men man blir allt rätt så trött, även som vuxen. På onsdagkvällen var jag på after work med mina kollegor, trevligt men dock lite kallt...vi startade på trägår'n men flyttade oss senare in till Enjoy. Denna långhelg var det bygga, bygga, bygga som gällde för m och a och jag fick leka och fixa här hemma. På söndagen kom faster s och hämtade a och de gick på norrköpings ungdomscirkus tillsammans. De timmarna fick bli intensivt fixande, jag hann i alla fall klippa gräset och olja lilla trappan och fixa lite med blommorna.
 
På framsidan har en liten prästkrageäng slagit ut! Jag gillar den men mannen tycker att det ser överväxt och obebott ut här....tur för mig att han är upptagen på bakstidan så att mina prästkragar får stå kvar!
Efter kvällsmaten åkte jag och a till min vän L som ni tidigare sett med gravidmagen här för att träffa det lilla underverket som föddes på torsdagen. Så söt och fin hon var!!! Bebismys!
 
Måndagkvällen, enda lediga kvällen denna vecka passade vi på att klämma in lite fotande! Jag kallade hit a´s faster för lite modellande....bilderna får ni se lite senare.
På tisdag em kom lilla bebisen hit för besök och foto. Så mysigt. a tycker att hon är så söt och vill att hon ska sitta i hennes knä hela tiden och klappar och pussar på henne. På kvällen var det dags för cirkus igen fast denna gång cirkus olympia som vi gick på tillsammans alla tre. Den var bättre i år än förra året tyckte jag. Trött men nöjd a, blev en sen kväll.
På onsdagen var det sommarfest på a's fsk med sång, dans och musik och picknick korg. Som tur var uppehåll men ganska kallt och grått.
 
 
a i solgul klänning, dansar till Ace Wilder.
 
Kunskap och kärlek kan förändra världen!
Farmor och farfar följde med hit en sväng efteråt och det blev lite mat och en sen kväll igen!
 
På torsdagen var det sommarfest på mitt jobb. Sång från barnen och god mat efterår. Även vi hade tur och uppehållsväder men ganska kallt och grått. Till sist sprack det upp och solen kom fram och värmde lite. Efter detta var det bara att vända och hoppa in i bilen igen och åka till Söderköping på öppet hus hos en kollega till m som fyllde 40 och som även jag känt i många år. Ytterligare en sen kväll.....
Upp tidigt på fredagen trots att vi var lediga...vi packade in oss i bilen och körde till Vimmerby. Där mötte vi upp farmor och farfar och sen spenderade vi hela dagen på Astrid Lindgrens värld. En mycket lyckad dag med fint väder. En hel del folk men vi såg pippi teater, emil teater och ronja teater. Flera karaktärer såg vi i parken och tre små gosedjur som vanns på lotter, en pippidocka och några madiken snoddar kom med hem. Får uppdatera med bilder från alv vid senare tillfälle.
Nu är det lördagkväll och vi är hemma igen efter en natt och idag i Ingatorp. Nu är vi trötta efter en minst sagt intensiv vecka och det märks att man inte hinner med allt det vanliga riktigt... Imorgon är det bygga som gäller igen!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0