Lilla kusinens dop

I slutet av januari var det dags för den lilla kusinens dop. Det blev här i Norrköping i St Olai kyrka.
Lite extra nervöst för a skulle läsa vers i kyrkan och dessutom var det ju jag som fixat prästen ... :-/ En person som jag tycker mycket bra om och som dessutom vigde mig och m men den här gången var det ju inte jag som skulle bli nöjd. Men så här i efterhand så tror jag att alla berörda var nöjda och att de är av samma uppfattning som jag.
Här kommer lite bilder från dopet, helt oredigerade. En del av dem behöver egentligen fixas lite men det kanske jag får tid med när jag blir pensionär eller nåt....
 
 
Intågandet i kyrkan. M är fadder och fick bära lilla g under dopet.
 
 
 
a häller upp vattnet i dopfunten
 
 
 
 
a läste vers i kyrkan, vilken tuff och modig liten tjej vi har! Stolta föräldrar !!
 
På slutet tröttnade liten men annars gick allting väldigt bra!
Fint dop tycker vi!
 
Det var längesen jag var i denna kyrka innan och jag blev lite kär i de små skulpturerna som fanns längst fram i kyrkan vid sidan av altaret.
 
Små nakna barn med olika miner, uttryck och sinnesstämningar. Så himla söta!
 
Den där lille som bara stod där med solen som lyste in i ansiktet....
 
eller den som sjunger....Alla var härliga på sitt sätt!
Efter dopet bjöds vi på god mat och fika och när vi väl kom hem på kvällen var vi rätt så trötta efter denna heldag.
Tack för att vi fick komma!
 
 

Kommentarer
Postat av: Inge

Fina bilder Anneli!

2016-02-28 @ 17:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0